• יו"ר: ד"ר משה פרנקל
  • מזכיר: ד"ר רם שאנני
  • גזבר: ד"ר נוח סמואלס
כנסים

הזמנה: גוף נפש ותזונה בכנס החברה לרפואה משלימה

19 לנובמבר 2014, מלון כפר המכביה

מסגרת הכנס הקרוב יהיה מושב ייחודי שיוקדש לדיון בהקשר של
גוף נפש ותזונה מתוך מושב זה מצורפים שני תקצירים ממגוון ההרצאות שיהיו במושב:

בקצב האוכל – השפעת קצב פנימי על אכילה
נטע גולן דיאטנית קלינית – "אוכלים נכון – חיים נכון "

אנו חיים במרוץ יום יומי, דד ליינים, מועדי הגשה, לקוחות, תשלומים, ילדים, קניות, סידורים כביסות, בוסים ומטלות אחרות.
כדי לשרוד את היומיום על שלל מטלותיו סיגלנו לעצמנו קצב מהיר לו אנו קוראים יעילות. אנו חיים על אוטומטים ללא תשומת לב ל90% מהפעולות היומיומיות שלנו. הקצב הפנימי מכתיב לנו את התחושות, את התקשורת הפנימית והחיצונית וגם את האכילה.

קצב פנימי הוא מצב נפש שצובע את פעילויות היומיום שלנו, ועם מצב הנפש הזה אנו מגיעים גם אל האוכל – מכניסים לפה, שתי לעיסות, בליעה וחוזר חלילה. הקצב הפנימי המהיר שלנו מכתיב גם את קצב האכילה.

בזמן הלעיסה מתחילים תהליכי פירוק המזון, מסע המזון המפורק אל המוח שמסתיים בתחושת שובע נעים לוקח כ-20 דקות. הבעיה המרכזית שנוצרה שבעולם מהיר שמביא קצב אכילה מהיר, אנחנו אוכלים הרבה יותר מדי בתוך ה-20 דקות, מגיעים לתחושת פיצוץ גופנית לא מצליחים לייצר חווית סיפוק מהמזון שמביא איתו השובע ורוצים לאכול עוד. בספר של גון קבט זיו -
"Mindful eating" הוא מתאר שבעה סוגי הרעב שעלינו לתת להם מענה על מנת להרגיש סיפוק ושובע. ברגע שרעב מסוים אינו מתמלא, המוח שלנו ימשיך לבקש מזון שלא בהתאם לדרישות הגוף וברוב המקרים הרבה מעבר לדרישות הגוף.

בהרצאה תהיה סקירה של שבעת סוגי הרעב ויוצגו פתרונות מעולם ה NLP והדמיון המודרך להורדת קצב פנימי לפני האכילה, על מנת לייצר הקשבה מדויקת לתחושות הרעב והשובע ואפשרות לאכילה מודעת שתביא אתה אכילה מאוזנת בהתאם לצרכי הגוף, קלילות ומשקל גוף מאוזן .
ברגע שנלמד להאט את הקצב מול האוכל, נייצר מסלול האטה ונטמיע אותו אל הרמה הלא מודעת נוכל ל"העתיק" את מסלול ההאטה הזה לעוד תחומים בחיים, כדי שנוכל להעלות את היכולת שלנו להינות ולהתענג מרגעים פשוטים של החיים.

אוכל נפש רוח – מבט נראטיבי
פרופ' משנה קליני ערן בן אריה1,2 MD

1 התכנית לרפואה משולבת בשירות האונקולוגי מרכז רפואי לין, חיפה, שירותי בריאות כללית

2 היחידה לרפואה משלימה ומסורתית, המחלקה לרפואת המשפחה, הפקולטה לרפואה, טכניון, חיפה

מזון ורפואה מבטאים מזה אלפי שנים את רוחו של האדם במפגש עם עצמו, משפחתו, חברתו, אמונותיו, אלוהיו כמו גם את תפיסת בריאותו ומסע צעדיו על פני דרך החיים. בהרצאה הקצרה נייחד התבוננות בנראטיבים של מטופלים המתמודדים עם מחלה וטיפול אונקולוגי במהלך השתתפות בסדנאות מטבח ברפואה משולבת. הנראטיב מבטא לעתים המשגה קונקרטית של שינוי תזונתי כגון תוספת תבלין וצמח לארוחה. ולעתים אנו נחשפים לעולם תוכן רחב יותר – שינוי בתפיסת חיים, קצב חיים אחר כפי שטען המשורר יהודה עמיחי, פתח לתובנות שבין רגש, נפש ורוח. ההתבוננות המדיטטיבית נובעת לעתים מעולם המעשה, התבוננות בזריעת גרעין החיטה, הנבטה של עדשים, קציר קטיף, שטיפת הפלפל טרם הכנת האוכל ושטיפת הכלים לאחריה, הכנה מודעת של האוכל, ברכה המקדמת את האוכל, מבט במאכלים שעל השולחן והודיה לכל מי שטרח בהכנתם מן החקלאי ועד נהג המשאית, הירקן ואנו הטורחים על הכנתו, מבט עיניים או מגע ידי הסועדים, אכילה מודעת בין כאן ועכשיו, בין פנים ובין חוץ, בין עשייה והוויה.

נשמח לראותכם בכנס !!!

טפסי הרשמה מצורפים כאן.

לפרטים ותוכנית לחץ/י כאן.

נושאים קשורים:  כנסים
תגובות