• יו"ר: ד"ר משה פרנקל
  • מזכיר: ד"ר רם שאנני
  • גזבר: ד"ר נוח סמואלס
כנסים

קול קורא להגשת תקצירים - הכנס השנתי של החברה הישראלית לרפואה משלימה

11 בנובמבר 2015 I גן הנדיב, זכרון יעקב

חיבור מסמך (אילוסטרציה)
חיבור מסמך (אילוסטרציה)

החברה הישראלית לרפואה משלימה של ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י) פועלת מזה כ-12 שנים לקידום שילוב מושכל של הרפואה המשלימה בישראל.

הכנס השנתי השנה יתמקד בנושא: גוף מזון ורוח

בשנה שעברה התמקדנו בנושא המזון והתזונה. השנה אנו רוצים להרחיב את היקף הנושאים של הכנס השנתי ולדון בהיבטים של הגוף, מחלות, דרכי התמודדות, שילובי מזון, צמחי מרפא, תבלינים ותזונה. כמו כן, ברצוננו להוסיף את נושא הרוח, כחלק בלתי-נפרד מהרפואה הממסדית. לשם כך החלטנו השנה גם להעשיר את באי הכנס עצמם בסביבת כנס שונה, במיקום ייחודי הנמצא קרוב לחיק הטבע; למקום עם היסטוריה ארוכת-שנים המתקשרת לנושא של גישה רפואית הוליסטית ואינטגרטיבית. השנה, נצא עם תכנית עשירה ומלאת תכנים, המאפשרים השראה והעשרה לפעילויות השונות של חברי החברה ברחבי הארץ. המטרה היא להוות במה עבור חברי החברה בקידום נושאים המתקשרים לרפואה משלימה ואינטגרטיבית בישראל, דיון בנושאים הקשורים לחברה שלא נדונו בפורמטים אחרים, ולתת פלטפורמה לגיוס חברים חדשים.
בכנס השנה תהיה התמקדות בשני נושאים עיקריים: במחצית הראשונה, התמקדות בגוף-מזון-רוח, במתכונת של הרצאות פרונטליות בתחומים שונים של הרפואה המשלימה והאינטגרטיבית. בחלק זה, כמו בכנסים הקודמים, נתמקד בידע הפרקטי והמעשי שניתן ליישום במרפאה ובבית המטופל למחרת יום הכנס.
במחצית השניה של הכנס, נפעל בפורמט של קבוצות קטנות. נדון בלב-ליבה של הגישה הטיפולית, ומה מביא את המטפל להיות מרפא ולהוביל שינוי בחיי המטופל. בחלק זה של הכנס יינתן ביטוי לכל משתתף, עם דיון שיתמקד במרכיבים הבולטים במערכת היחסים במרפאה (HEALING RELATIONSHIP).

נשמח לקבל הצעות לאבסטרקטים להרצאות ע"י אנשי הצוות הרפואי, רופאים, אחיות, דיאטניות, ומטפלים ברפואה משלימה מהתחומים השונים. במסגרות אלה יועבר מידע מעשי המבוסס על מחקרים רפואיים שניתן ליישם בקליניקות השונות למחרת הכנס.

מטרות הכנס:

· שיתוף ידע שנצבר בארץ ובעולם לגבי יישומי רפואה משלימה ואספקטים אינטגרטיביים בהקשר לגוף מזון ורוח
· טיפים מעשיים שניתן ליישם במטבח ובפרקטיקה של כל איש צוות רפואי
· שיתוף ידע שנצבר בארץ ובעולם לגבי שילוב פעיל של רפואה משלימה במערכות בריאות שונות
· פיתוח מיומנויות טיפוליות

קהל יעד:

· רופאים בתחומי התמחויות שונים בעלי עניין ברפואה משלימה ואינטגרטיבית
· אנשי צוות רפואי כמו אחים, אחיות, דיאטנים, דיאטניות, פיסיותרפיסטים, פיסיותרפיסטיות, מטפלים ברפואה משלימה ובעלי מקצועות בריאות אחרים. כמו כן יתקבלו בברכה סטודנטים בתחומים אלה המעוניינים להרחיב אופקים בנושא.

נשמח לקבל הצעות לאבסטרקטים להרצאות ע"י אנשי הצוות הרפואי, רופאים, רופאות, אחים ואחיות, דיאטנים ודיאטניות, פסיכולוגים ופסיכולוגיות, עובדים סוציאליים, ומטפלים מהתחומים השונים שקשורים לרפואה משלימה.

הוראות למשלוח התקצירים:

שלושה סוגי תקצירים יתקבלו לכנס זה:
1. מחקרים מקוריים ברפואה משלימה (פורמט של רקע, שיטות, תוצאות, מסקנות)
2. הרצאות קצרות המתקשרות לגוף מזון ורוח שיוגשו בפורמט הרצאות TED למשך 8-10 דקות בלבד. ההצעה צריכה להיות ממוקדת ומעוררת ענין למרבית המשתתפים, כאשר המרצה בעל ניסיון במתן הרצאות קצרות.
3. תיאורי התנסויות של רפואה משולבת- תאורים של בניה ויישום תוכניות של שילוב רפואה משולבת במסגרות אמבולטוריות ואשפוזיות (פורמט של רקע, שיטות ודרך השילוב, תוצאות, מסקנות)

כל התקצירים בקובץ WORD דף A4 יהיו בפונט Arial 12 רווח שורה בודדת בשפות עברית או אנגלית מוגבלים ללא יותר מ-300 מילים. תקצירים בהיקף מילים יותר גדול לא יתקבלו.
שם התקציר מודגש וממורכז, שם המציג מתחתיו עם פרטי המוסד אליו קשור המציג.
בכותרת המייל יש לציין את נושא ההרצאה ובצמוד אבסטרקט כנס 2015. במייל עצמו יש לציין את פרטי המגיש, כתובתו, כתובת המייל האישי ומספר הנייד.

תאריך אחרון להגשת התקצירים 1/7/2015

הודעה על קבלה או אי קבלה של התקציר להצגה בכנס תשלח עד ה- 30/8/2015

שימו לב, רק מגישי התקצירים שהתקבלו ושילמו את דמי הרישום יכללו בתוכנית הכנס.

מגישי התקצירים שיתקבלו לכנס יתבקשו להעביר את המצגת של ההרצאה עד ה 30.09.15

את התקצירים יש לשלוח במייל לפי הכתובת הבאה:
[email protected]
כאשר בנושא המייל לרשום אבסטרקט לכנס 2015.

בברכה,

פרופ משה פרנקל
פרופ חבר קליני , אוניברסיטת טקסס, ארה"ב
יו"ר החברה הישראלית לרפואה משלימה

וועדה מארגנת: שמואל אטיאס MPH , ד"ר אהרן אלכסנדרוביץ, ד"ר צחי ארנון, פרופ משנה קליני ערן בן אריה, ד"ר יסכה גינת, עדי זוסמן RD, ד"ר נח סמואלס, פרופ משה פרנקל, ד"ר דני קרת, מרגלית שילה, פרופ משנה קליני אלעד שיף, , אסנת שר RN.

נושאים קשורים:  כנסים
תגובות