• יו"ר: ד"ר משה פרנקל
  • מזכיר: ד"ר רם שאנני
  • גזבר: ד"ר נוח סמואלס
חדשות

"איכילוב": נחתם מזכר הבנות לשיתוף פעולה מחקרי עם ממשלת הודו בתחום האיורוודה

לדברי בית החולים, שיתוף הפעולה הוא בתחום הרפואה האיורוודית, הכוללת שימוש בצמחי מרפא, נטורופתיה ויוגה

ד"ר שחר לב-ארי (מימין) חותם על ההסכם עם נציג ממשלת הודו (צילום: יח"צ)

המרכז הרפואי "תל-אביב-איכילוב" הודיע אתמול (ב'), כי חתם על מזכר הבנות עם ממשלת הודו בדבר שיתוף פעולה במחקר ובפיתוח התחום המדעי של הרפואה האיורוודית. טקס החתימה נערך במהלך הקונגרס העולמי לרפואה איורוודית שהיה לפני שבועיים בכלכותה.

בכנס הוצגו תהליכי הגלובליזציה והסטנדרטיזציה שעוברות הפרקטיקות המרכזיות של הרפואה האיורוודית, הכוללות בין השאר יוגה, נטורופתיה ושימוש בצמחי מרפא.

ד"ר שחר לב-ארי, מנהל המרכז לרפואה משלימה-משולבת במרכז הרפואי "תל-אביב-איכילוב" ייצג את המרכז הרפואי בכנס. את ממשלת הודו ייצג מנכ"ל המועצה המרכזית למחקר במדעי האיורוודה (CCRAS), הממונה על משרד השר לענייני איורוודה (AYUSH). ההסכם נעשה בסיוע ד"ר אנגו קומאר ודבשיש ביסווס משגרירות הודו בישראל.

מעבדתו של ד"ר לב-ארי לצמחי רפואה וחקר הסרטן היא חלק ממעבדות המערך האונקולוגי באיכילוב, ןחוקרת את יעילותם של צמחי מרפא. בין השאר, חוקרת המעבדה את הכורכומין, שהתגלה כחומר נוגד דלקת. במודלים מעבדתיים הוברר, כי כורכומין הגביר את יעילות הטיפולים הכימותרפיים שמקבלים חולי סרטן.

דוגמא נוספת שציין בית החולים: שימוש בצמח מורינגה אוליפרה המיובא מהודו וגדל עתה בתנאים המיוחדים של ים המלח. הצמח הצליח לעכב, גם כאן בתנאי מעבדה, שגשוג של תאים סרטניים שמקורם בלבלב.

בית החולים "איכילוב" מסר, כי שיתוף הפעולה "יתרום למחקר משמעותי בצמחי מרפא ממקור איורוודי ויתמקד במחקר ובפיתוח גישות חדשות, מבוססות ראיות מדעיות, לטיפול במגוון מחלות כרוניות המאפיינות את מדינות המערב".

נושאים קשורים:  חדשות,  רפואה איורוודית,  צמחי מרפא,  הודו,  כורכום,  מורינגה,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות