• יו"ר: ד"ר משה פרנקל
  • מזכיר: ד"ר רם שאנני
  • גזבר: ד"ר נוח סמואלס
מצגות וכנסים

כנס העשור של החברה הישראלית לרפואה משלימה: מהמחקר לפרקטיקה | נובמבר 2013

20 בנובמבר 2013 | לאונרדו סיטי טאואר, רמת-גן

בציבור הרחב קיימת התענינות רבה בשילוב רפואה משלימה לשיפור הבריאות הכללית והקלה על מכאובים שונים, בעיקר מצבים כרוניים שלא תמיד לרפואה המקובלת יש פתרונות  להם.

לפי הנתונים הרשמיים של מדינת ישראל יש קרוב ל-3 מיליון ביקורים בשנה אצל מטפלים ברפואה משלימה. מעבר לעניין בציבור הרחב, יש עניין לא קטן גם בקרב המימסד הרפואי בשילוב הרפואה המשלימה עם הטיפולים המקובלים. קופות החולים השונות ומרבית בתי החולים במדינת ישראל מחזיקים מרפאה או מערך טיפולי של רפואה משלימה. מחלקות אונקולוגיות, נוירולוגיות, כירורגיות ומחלקות נוספות בבתי החולים השונים בארץ משלבות  באופן מושכל את הרפואה המשלימה עם הטיפול המקובל. בעקבות קיום מערך כה נרחב, נשאלת השאלה איך אפשר ליצור שילוב מושכל, שמצד אחד יקל על המטופלים, לא יגרום לנזק ויביא לרווחת הפרט והסביבה, ומצד שני יקל על עבודת הצוות הרפואי ויאפשר להוריד בעלויות מערכת הבריאות,  כפי שניתן להסיק ממספר מחקרים שהתפרסמו לאחרונה באירופה וארה"ב.

החברה הישראלית לרפואה משלימה של ההסתדרות הרפואית בישראל פועלת מזה 10 שנים לקדום שילוב מושכל  של הרפואה המשלימה בישראל   והכנס השנתי של החברה יעסוק בדיוק בשילוב מושכל זה .

הכנס השנה יהיה כנס שונה ויחגוג עשור להקמת החברה. הכנס יתמקד בידע הפרקטי והמעשי שניתן ליישום במרפאה ובבית המטופל למחרת יום הכנס. בכנס נענה על השאלה כיצד ניתן ליישם את המידע שהצטבר במחקרים השונים ליישום מעשי בקליניקות השונות בבתי חולים, במרפאות ובבית המטופל.

השנה באופן מיוחד נפתח במה למקצוע הסיעוד כמוביל בתחום הרפואה המשלימה והאינטגרטיבית ויוצגו מספר דוגמאות לכך עם דיון מעמיק על שילוב זה. נדבר גם על דרכי התמודדות ייחודיות עם החולה המורכב  ונדון במספר רב של נושאים שבינהם שילוב רפואה משלימה עם מחלת הסרטן, טיפולים משלימים בהפרעות קשב בילדים, תוספי תזונה וצמחי מרפא ,  מזונות מרפאים ושילובם במטבח, טיפולים משלימים לפני ואחרי ניתוח, בעיות במערכת העיכול, שילוב רפואה משלימה בתחום הכאב והשיקום, וסדנאות מעשיות.

הכנס יתאים לרופאים בתחומי התמחויות שונים בעלי עניין ברפואה משלימה, אנשי צוות רפואי  כמו אחיות, דיאטניות, פיסיותרפיסטים ומקצועות בריאות אחרים, סטודנטים בתחומים אלה המעוניינים להרחיב אופקים בנושא,  מטפלים, מורים ותלמידים ברפואה משלימה.

מצורפת תוכנית הכנס וכן טופס הרשמה.

נשמח לראותכם בכנס ייחודי זה.

בברכה,
ד"ר משה פרנקל
יו"ר החברה הישראלית לרפואה משלימה
ההסתדרות הרפואית בישראל
www.cam.org.il

וועדה מארגנתד"ר גיל בר סלע, ד"ר ערן בן אריה, ד"ר נח סמואלס, ד"ר משה פרנקל,  גברת מרגלית שילה, ד"ר אלעד שיף.

נושאים קשורים:  מצגות וכנסים,  כנסים
תגובות