חדשות

בריטניה: פחות ממחצית מהנשים מעל גיל 70 מודעות לתסמיני סרטן שד

סקר שנערך במדינה, על רקע קמפיין חדש שקורא לנשים להיות מודעות לסיכון הגבוה לסרטן שד מגיל 70 ומעלה, העלה כי רק 48% מהנשים בגיל זה מכירות את התסמינים

בדיקת ממוגרפיה, רופאת נשים (צילום: אילוסטרציה)

לשכת בריאות הציבור במשרד הבריאות הבריטי קיימה באחרונה סקר שממנו עולה, כי נשים רבות מעל גיל 70 לא מודעות בכלל ואינן מכירות את הסימנים המוקדמים שיכולים להעלות חשד לסרטן שד.

התברר, כי פחות ממחצית ממשתתפות הסקר בגילים 70 ומעלה, שנשאלו בנושא, ידעו לתאר סימני אזהרה לגבי חשד לסרטן שד, מעבר לגילוי במישוש של גוש בשד.

הרקע לקמפיין הם ממצאים, לפיהם נשים מבוגרות נוטות לדחות פנייה לרופא משפחה, ומגיעות מאוחר למומחים לסרטן שד במקרה הצורך

הסקר נערך עם תחילתו של קמפיין נרחב במיוחד בבריטניה בקרב נשים בגיל השלישי בנושא סרטן השד. הרקע לקמפיין הם ממצאים, לפיהם נשים מבוגרות נוטות לדחות פנייה לרופא משפחה, ומגיעות מאוחר למומחים לסרטן שד במקרה הצורך.

לפי הנתונים, אחת מכל שלוש נשים שמאובחנות מדי שנה בבריטניה עם סרטן שד היא בגיל 70 ומעלה. מדי שנה מאובחנות במדינה 41 אלף נשים חולות סרטן שד, ו-9,500 מתות מהמחלה.

עורכי הסקר ממליצים לנשים מבוגרות לפקוד את רופא המשפחה בכל מקרה שבו מופיע שינוי בצורה ובמרקם העור של השד או בפטמה, וגם לדווח על כל תסמין חדש. "נשים מבוגרות מעל גיל 70 נמצאות בסיכון הגדול ביותר לחלות בסרטן שד", הדגישו יוזמי הקמפיין והסקר.

מבין כלל משתתפות הסקר - מדגם מייצג של 731 נשים מגיל 40 ומעלה - רק 48% מהנשים בקבוצת הגיל של 70 ומעלה ידעו לתאר תסמינים שמעלים חשד לסרטן שד, מעבר לגוש. בבריטניה גוברת הדרישה בשנים האחרונות להרחיב את בדיקות הסקר השנתיות לנשים מעל גיל 50, תוך דגש מיוחד על גילאי 73-70.

נושאים קשורים:  חדשות,  סרטן שד,  בדיקת סקר,  בריטניה,  קשישים,  גיל מבוגר
תגובות