• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

נפתח מרכז לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית במרכז הרפואי הלל יפה

עם הזינוק באירועי תקיפה מינית במגיפת הקורונה, הוחלט במשרד הבריאות ובהנהלת בית החולים בחדרה על הקמת חדר ייעודי לטיפול רב מקצועי בנפגעי תקיפה מינית, שיינתן בכל שעות היממה

ד"ר רנת ריינס כרמל, מנהלת המרכז לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית ב"הלל יפה". צילום: דוברות בית החולים

המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה הודיע הבוקר (ב') על פתיחת מרכז לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית. אחראית המרכז היא ד"ר רנת ריינס-כרמל, רופאה בכירה באגף נשים ויולדות ומנהלת מיון נשים.

פתיחת השירות באה בעקבות החלטה של משרד הבריאות והנהלת בית החולים שהתקבלה לפני כחודשיים. בימים האחרונים דווח כי בגל הראשון של מגיפת הקורונה נרשם זינוק של 37% באירועי תקיפה מינית ופניות של נפגעות ונפגעים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. היום מוגש לוועדת הכנסת לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי הדו"ח השנתי של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית  והשבוע גם צוין באמצעי התקשורת היום למניעת אלימות בנשים ובמשפחה – אף זאת לאור עלייה באירועים אלה שרבים מהם יוחסו בעקיפין למשבר הקורונה.

המרכז הרפואי הלל יפה מספק שירותיי רפואה באזור שגדל ומתפתח ובתוך שנים מעטות צפוי שאוכלוסייתו תגיע ליותר מחצי מיליון תושבים. עד כה נפגעי תקיפה מינית שהגיעו לבית החולים הופנו למרכזים הייעודיים בחיפה או במרכז הארץ. מעתה, הטיפול הרב מקצועי הנדרש עבורם ייעשה בבית החולים. בנוסף לרופאת הנשים הבכירה ילוו הפונות על ידי העובדת הסוציאלית נירית שרעבי, מרכזת התחום מטעם השירות הסוציאלי בבית החולים והאחות האחראית במיון מיה ספיר.

בית החולים מסר כי השירות יפעל בכל שעות היממה, בחדר ייעודי בתוך יחידת מיון נשים וייתן מענה רפואי וגם נפשי. כל פנייה מחייבת גם הגשת תלונה במשטרה.

ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל "הלל יפה", מסר: "לצערנו, אנו עדים כל העת לאירועי אלימות כלפי נשים, לתקיפה ופגיעה על רקע מיני. הנהלות המרכז הרפואי ומשרד הבריאות רואות בפתיחת מרכז אקוטי לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית צעד מהותי וחיוני לאוכלוסיה שאותה משרת בית החולים".

נושאים קשורים:  ד"ר רנת ריינס-כרמל,  מרכז לנפגעי תקיפה מינית,  חדשות,  19-COVID,  מגיפת הקורונה,  ד"ר מיקי דודקביץ
תגובות