COVID-19 עולמי

מנכ"ל ה-WHO: "העולם נכשל בהתמודדות עם נגיף הקורונה"

בעוד שיאי תחלואה נשברים בימים האחרונים בארה"ב, באוסטרליה ובתאילנד, ממשלת סין דחתה פנייה נוספת של ה-WHO לחקירת מקור הנגיף

תורים לבדיקות קורונה בבנגקוק, תאילנד, יולי 2021. צילום: שאטרסטוק

סין דחתה פנייה חדשה של ארגון הבריאות העולמי לאפשר לצוות חדש של חוקרים לבדוק בתחומה את מקור נגיף הקורונה, כך דווח הבוקר (ה').

בתוך כך, שיאי תחלואה נשברים בימים האחרונים בארה"ב, באוסטרליה ובתאילנד והבוקר גם דווח על עלייה במספר המאובחנים היומיים החדשים בדרום קוריאה. בעקבות העלייה בתחלואה הוטלו הגבלות שונות על תושבי אוסטרליה, איראן, עומאן. עוד מדינות מחייבות כניסה להסגר ובידוד של אזרחיהן.

עד כה (נכון לבוקר זה, 11:00 שעון ישראל) חלו בעולם בקורונה 192,848,682 ונפטרו 4,142,770. מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר תדרוס אדהנום גברייזוס, שב ואמר כי "מגיפת הקורונה היא בגדר מבחן  אלא שהעולם נכשל בהתמודדות עם הנגיף".

אמש נמסר בארה"ב כי 83% ממאומתי הקורונה החדשים בה הם נשאים הוריאנט דלתא. מחקר שהתפרסם בארה"ב מראה כי החיסון של "ג'ונסון אנד ג'ונסון" יעיל פחות נגד הדלתא לעומת יעילותו נגד הזנים הקודמים של הנגיף. מנהלת ה-CDC, ד"ר רושל וולנסקי, אמרה: "יש עלייה דרמטית, מ-50% מהמקרים בשבוע של 4 ביולי ל-83% עד כה. גם במספר המתים מהנגיף יש עליה ב-48% בשבוע האחרון לממוצע של 239 נפטרים ביום".

מאז שלשום כל דרום אוסטרליה בסגר של שבוע. בין היתר נסגרו גני ילדים ובתי ספר, נאסר על האזרחים להתרחק מבתיהם למרחק של יותר משני ק"מ שלא לצרכים חיוניים ונאסר לבקר בבתים של אחרים. הרשויות מעודדות את האזרחים לפעילות גופנית בקרבת הבית, אך חדרי ומועדוני הכושר נסגרו. התושבים הונחו לעטות מסיכה בכל מקום מחוץ לבתיהם, גם בשטחים הפתוחים. כל החנויות שאינן מיועדות לצרכים חיוניים נסגרו.

בשנה האחרונה התרגלו באוסטרליה למספר חד ספרתי של נדבקים יומיים חדשים, אולם בחודש האחרון חלה עלייה המתבטאת בשלוש ספרות של מאובחני קורונה חדשים מדי יום. הבוקר - 157. עד כה חלו בכל אוסטרליה 32,426 ונפטרו 915. במצב פעיל עכשווי יש בה עתה 1,768 חולים.

דרום קוריאה דווחה על שיא יומי בנדבקים – מעל 1,800 ב-24 השעות האחרונות. בהודו נדבקו עד כה בסך כ-31.2 מיליון. מעל 3,000 מתו מקורונה בתוך 24 שעות. עד כה נפטרו בה 419,021.

לפי נתונים של "ניו יורק טיימס" מאתמול, בקפריסין, בהולנד ובבריטניה חלה עלייה משמעותית בנדבקים ביחס לגודל האוכלוסיה המקומית וזאת במדד של ממוצע מאומתים ליום, בשבוע האחרון.  לפי מדד זה, בישראל ממוצע של 11 מאומתים ביום לכל 100 אלף נפש בשבוע שעבר. לשם השוואה: בקפריסין ממוצע יומי של 72 מאומתים ל-100 אלף, בבריטניה 70 ובהולנד 58.

לאחר ההחלטה לבטל את הגבלות הקורונה ולחיות לצד הנגיף בבריטניה, גם בצרפת מאמצים גישה דומה. החל מאתמול, מבקרים במוזיאונים ובתי קולנוע יידרשו להציג אישור לחיסון, אישור שהחלימו או לחלופין בדיקת קורונה שלילית מ-72 השעות האחרונות במתווה המזכיר את מתווה התו הירוק בישראל. כעת יבחנו בצרפת אם להחיל מתווה זה גם על מסעדות, בתי קפה וקניונים.

בצרפת, כמו בבריטניה, ההחלטות על ההקלות מגיעות בצד זינוק במספר המאומתים. שלשום דיווח שר הבריאות הצרפתי אוליביה וראן על 18 אלף מאומתים חדשים במדינה - עלייה של אלפים ביחס לימים האחרונים. "מעולם לא ראינו דבר כזה", אמר וראן והבהיר כי הזינוק במספר המאומתים מיוחס כמעט לחלוטין לווריאנט דלתא.

נושאים קשורים:  מגיפת הקורונה,  סין,  תאילנד,  ארה"ב,  צרפת,  בריטניה,  אוסטרליה,  ארגון הבריאות העולמי,  וריאנט דלתא,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
23.07.2021, 09:15

אם כל העולם "נכשל", אולי הבעיה היא בתפיסת מושג ההצלחה בהתמודדות שכזו

אנונימי/ת
23.07.2021, 09:37

יותר נכון: העולם נכשל בהתמודדות מול סין

27.07.2021, 18:44

The Who ארגון פשע עולמי ואתם שותפים לפשע נגד האנושות, משפטי נירנברג בקרוב!